måndag 9 februari 2015

Yogabrallor

Jag har tagit upp yogan efter många års frånvaro och det gör mig så gott! Denna stela kontorsråttakropp behöver få sträcka ut lite. Och så är yoga bra för sinnet också.

Det finns så mycket coola yogakläder nu, helt annat än när jag yogade för sju år sedan. Coola tights med galna mönster och jag ville köpa alla. Men vänta nu... Kan man inte sy sig ett par tights själv? Såklart man kan. Jag köpte mönstret Espresso tights från Strömming och beställde lite tyger från AGs Textil. 

Jag testade mönstret på ett tyg jag köpte från Znok när det var rea för tusen år sedan. Att måtta mönstret är lite annorlunda på Espresso tights och jag lyckades bra på alla mått utom i midjan. Den blev på tok för hög så det fick jag justera. Resultatet blev faktiskt helt enkelt strålande. Se bara!

Nu har jag tyg till två tights till kvar. Återkommer med resultatet!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade förbi och ville lämna en hälsning!