onsdag 7 januari 2015

Jag testar nya under


Jag har tidigare berättat att jag har som plan att sy mig en underklänning så att mina klänningar ska sluta haka upp sig på min rumpa. Före jul köpte jag ett helt "kit" med material från Lisa på LG sömnad men det blev så mycket julklappssömnad att jag inte hann med någon sömnad till mig själv.

Nu är det i alla fall dags. För att testa mönstret gjorde jag ett litet linne. Vill man ha en klänning bara förlänger man mönstret. Jag hittade en tunn jersey, möjligen i viskos, i hyllan och blev så glad, tyget räckte precis. Tills jag upptäckte att jag glömt att klippa ut en stor del... Tillbaka till tyghyllan och se där, en randig bit tyg i samma kvalité. Det blev ju inte alls tokigt!

Modellen sitter helt perfekt på mig. Jag har inte gjort en enda ändring. Lisa har gjort så pedagogiska ritningar och beskrivningar i mönstret och det är så enkelt att följa. Nästa blir i fintyget! Ser fram emot det.


4 kommentarer:

  1. Vad du syr snyggt! Imponerad.

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt fint linne. Ser fram emot att få se underklänningen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, den är på gång. Kommer snart!

      Radera

Tack för att du tittade förbi och ville lämna en hälsning!