lördag 12 mars 2011

Mera sprund


Jag tänkte att nu när jag äntligen fattat det här med sprund passar jag på att göra ett till. Jag fotade dessutom medan jag höll på, så inom kort kommer det en beskrivning på hur man kan göra ett sprund av den här typen. Tills dess får ni titta på resultatet av övningen; en liten tröja i stretchfrotté från JNY och mudd från Stoff och Stil. Den här gången blev jag dock inte riktigt lika nöjd med slutresultatet, jag tycker att knäppkanten blev väl bred, och så satte jag knapparna ojämt, hur mätte jag egentligen. Men man lär sig!

15 kommentarer:

  1. Jättefin, sprundet gör det lilla extra!

    SvaraRadera
  2. Åh, jag ser fram emot en tutorial! :-)

    SvaraRadera
  3. Jättefin tröja! Jag har försökt mig på sprund ett par gånger och fått till det, men inte jättebra. Så det ska bli kul att se din beskrivning.

    SvaraRadera
  4. Har måga gånger tänkt prova på att köra knappsprund. Men fegat ur. Man kanske skulle testa, för det är ju en himla fin detalj.

    SvaraRadera
  5. Supersnyggt, mina sprund är inte lika fina så en tutorial är välkommen :)

    SvaraRadera
  6. Du är ju superduktig. För mig är detta sömnad på hög nivå!

    /Mia :)

    SvaraRadera
  7. Jättefin tröja! Jag vill gärna lära mig att sy sprund också så jag vill gärna se en tutorial senare! :-)

    SvaraRadera
  8. Stiligt!
    Det blir verkligen snyggt med sprundet, liksom lite extra proffsigt!

    SvaraRadera
  9. Jättesnyggt, jag håller själv på arbeta upp mod att göra mitt första farfars-sprund...=)

    SvaraRadera
  10. Åh jag älskar verkligen detta tyget. Måste nog ta en beställa hem en liten bit till Sigge :D. Tröjan är jättefin!

    SvaraRadera
  11. Snyggt igen!! Det gör verkligen hela tröjan!

    SvaraRadera
  12. Både denna och den nedan är ju jättefina, hejja dig!

    SvaraRadera
  13. Borde tackat för hjälpen för länge sen med tanke på hur många gånger jag spanat på den här tut:en. Stort tack!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade förbi och ville lämna en hälsning!